Lahemaa National Park.. - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Suus - WaarBenJij.nu Lahemaa National Park.. - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Suus - WaarBenJij.nu

Lahemaa National Park..

Blijf op de hoogte en volg Suus

20 Augustus 2012 | Estland, Tallinn

De laatste dag alweer. Als ik het goed heb geteld dag 6, of was t nou toch dag 3 maar dan dubbel genoten..? S morgens word er voor ons een huur auto afgeleverd bij ins hotel. We zijn van plan om te toeren langs de noordkust van Estland, en dan wel in oostelijke richting naar het Lahemaa National Park.

Buiten het centrum van Tallinn rijden we eerst door een urban jungle van beton. de Sovjet invloeden zijn hier wel heel duidelijk te zien en te voelen. de wegen zijn slecht en de auto zwoegt zichzelf de stad uit.

Zodra we de stad uit zijn word direct duidelijk dat we eigenlijk ook wel heel dicht bij Scandinavië zitten. veel graanvelden, afgewisseld door naaldbossen en prachtige maar wel een beetje vervallen houten huizen in alle kleuren van de regenboog.

Na 80 kilometer over een prima snelweg komen we aan tussen heel veel naaldbomen. Bestemming bereikt.. We rijden door de bossen langs velden naar de kust. we komen aan bij drie baaien. de zee is rustig en doet mij een beetje denken aan de waddenzee, maar dan met een hele hoop grote keien erin. niet echt aantrekkelijk om te gaan surfen bijvoorbeeld. Maar dat waren we ook niet zo zeer van plan. We wandelen een stuk langs de kust en rijden rustig verder op zoek naar een leuk plekje om te kunnen dineren. Heerlijk restaurantje gevonden aan de kust en verschrikkelijk mooie gerechten opgegeten voor veel te weinig geld.

Helaas komt aan al het toffe toch ook weer een eind, en dus is het na het eten tijd om terug te gaan naar ons hotel. De koffer moet weer ingepakt worden en morgen ochtend vliegen we weer terug naar Nederland.