uurtje tijdsverschil..! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Suus - WaarBenJij.nu uurtje tijdsverschil..! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Suus - WaarBenJij.nu

uurtje tijdsverschil..!

Blijf op de hoogte en volg Suus

18 Augustus 2012 | Estland, Tallinn

Gewoon omdat al dat reizen me wel goed bevalt, en ik ineens toevallig tot de ontdekking kwam dat ik zomaar 4 dagen vrij ben, heb ik bedacht dat het wel weer eens tijd is voor iets anders dan Groningen. En dat betekend, zoals we inmiddels wel weten, bij mij maar één ding..

Dartpijltjes uit de kast, blinddoek om.. EN GO!!

Tallinn blijkt het te worden. En na wat vakkundig "google-werk" kom ik tot de ontdekking dat dit een havenstadje aan de noordkust van Estland is.

Gezien de knip ook bij mij geen bodemloze put is, helpt mijn "persoonlijke hoofdsponsor Ryanair" mij weer aan een verschrikkelijk goedkope vlucht. En voor de volgende keer zal ik ze ook nog eens vragen naar wat meer luxe en comfort. ik heb nog steeds geen fles "bubbels" van een piloot ofzo gekregen.

Doordat er een uurtje tijdsverschil zit tussen Nederland en Estland heb ik direct na de landing al het "echte" vakantie gevoel. Los van het tijdsverschil zou dat "vakantie gevoel" ook wel te maken kunnen hebben met de zon die volop aanwezig is, of de vliegreis, of de taxi naar een fancy nieuw hotel, of m'n tas die weer met al zijn gewicht op mijn schouder hangt, of .. bedenk het maar. Het voelt in ieder geval goed!

Aangekomen in Tallinn drop ik mijn tas in het hotel en we gaan direct aan de wandel. Op naar "Tallinn Old Town". UNESCO CHECK! Zo dat ging vrij makkelijk dit keer. Ik moet toch maar eens een UNESCO-boek kopen, Volgens mij kom ik al een heel eind met afvinken. Tallinn heeft een verschrikkelijk mooie "old town" compleet met verdedigings-wal en torentjes. In de zon lopen we een flink rondje en schiet ik aardig wat mooie plaatjes voor in het fotoboek. Het lijkt wel alsof we door de middeleeuwen rondlopen, maar dan wel goed gerestaureerd en een beetje toeristisch aangekleed. Maar daardoor zeker niet minder mooi! Zeker de Alexander Nevsky Cathedral trekt mijn aandacht. Dit is een orthodoxe kathedraal op de Domberg (Toompea). De kerk is gebouwd in Russische stijl en opvallend door de ui-vormige koepels. Veel Esten zijn niet zo blij met de kathedraal omdat het ze doet denken aan de Russische bezetting.

Na een goede wandeling duiken we aan tafel voor een goed diner. En wat een mazzel, in Estland serveren ze vlees, vlees EN vlees. Nou doe dan maar een emm.."vlees..!" complete varkens poten en ander soortige delen van volgens ons ook varken worden opgediend op tafel en smullen tot mijn buik stop zegt. heerlijk!
Rollen naar huis en doe mij morgen nog maar zo'n toffe dag.

  • 23 Augustus 2012 - 07:23

    Joop :

    Niet afgevallen tijdens deze editie van suus op reis?

  • 23 Augustus 2012 - 13:03

    Suus :

    nee, als je hier twee maanden heen gaat dan word je zelf een varkentje..;)

  • 25 Augustus 2012 - 11:48

    Marian Duivenvoorden:

    Hoi Suus, reislustig type! heb je eigenlijk nog wel dartpijltjes genoeg??? Wel een spannende manier om je reisdoel te bepalen!!!en het is altijd leuk om te lezen hoe je het ervaart en het zo neer ztten dat je als lezer het allemaal zo voor je ziet!!Fantastisch dat je zo geniet!!Ga zo door zou ik zo zeggen!!!! Liefs Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Suus

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 876
Totaal aantal bezoekers 40018

Voorgaande reizen:

23 Januari 2018 - 12 Februari 2018

Indonesië, Sumatra

30 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Marokko, omdat het kan..!

14 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Afrika, omdat het kan..!

18 Augustus 2012 - 21 Augustus 2012

Tallinn, dat is dus Estland..!

15 Mei 2012 - 19 Mei 2012

Barcelona, omdat het kan..!

13 Januari 2012 - 08 Maart 2012

Indonesie, omdat het kan..!

19 Januari 2011 - 18 Maart 2011

Thailand, omdat het kan..!

Landen bezocht: