Hakuna matata - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Suus - WaarBenJij.nu Hakuna matata - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Suus - WaarBenJij.nu

Hakuna matata

Door: Suusduif

Blijf op de hoogte en volg Suus

21 Januari 2013 | Tanzania, Zanzibar

Het begon allemaal op een regenachtige zondag ochtend in 1994. Ik, als lief klein meisje, onder een dekentje op de bank. Mam zet een kop thee en pa maakt een heerlijk kluts-ei. Vol verwachting en met een gezonde spanning druk ik op de "play-knop". Vanuit het donker verschijnt het silhouet van Mufasa bovenop de koningsrots. De zon komt langzaam op, en dan zie ik het, een baby leeuw. "A new king is born, Simba!"

Nu heel wat jaren later op een koude zondag morgen stap ik in de trein op zoek naar het echt avontuur.
Na een goede vlucht kom ik aan in Nairobi in Kenia. De volgende dag ben ik direct naar Tanzania gegaan op weg naar de Serengeti. Verschrikkelijk overweldigend! We rijden door de oceaan van gras op weg om de voltallige cast van de lion king in het echt te ontmoeten. En dat is gelukt! Wat heb ik ontzettend veel beesten mogen zien in twee dagen tijd. Super mooie Leopard's indrukwekkende leeuwen, olifanten om de 4x4 heen, zebra's, giraffes, gnoes, buffels, struisvogels, pumba's, impala's, gazelles Hippo's hyena's "you name it, I spot it"

De big five is nog net niet compleet, de neushoorn is erg lastig te vinden. En de buffalo's zijn er wel in hele grote groep, maar erg ver weg.

Snachts slapen we op een camping aan de rand van de Ngorongoro krater, waar is midden in de nacht wakker schrik van een buffel die het nodig vond om het gras naast mijn tent op te eten. De big five heten zo omdat ze dus erg gevaarlijk zijn voor mensen, slaap lekker dus ;) gelukkig doen ze niets zolang je in de tent blijft. Stil liggen en ogen dicht dus.

De volgende ochtend rijden we de krater in, waar een hele hoop dieren leven. Bijma direct komen we een leeuw tegen die wel een lekker hapje ziet in een groep zebra's. Wow!! Na een poosje besluit de leeuw toch maar de schaduw te verkiezen boven een lekkere lunch.. Verder worden we bijna overlopen door een kudde gnoe's en zien wij de eerste neushoorns! Na een kort radiocontact met de andere safari 4x4's staan er binnen no time 15 auto's om ons heen om deze twee ook te kunnen zien. Dat is het moment dat wij weer mooi verder rijden.

Ik voel me inmiddels wel ontzettend lui. Tussen al die wilde dieren is het niet aan te raden om de auto te verlaten, ik zit dus praktisch hele dagen op m'n luie gat naar beesten te kijken. (Wat overigens echt verschrikkelijk indrukwekkend is, of had ik dat al gezecht?) ik ben blij dat ik thuis al vervoer had geboekt, anders zou ik me hier niet zo makkelijk veilig voelen als in Azië. Nairobi word hier ook wel "Nairobbery" genoemd, door de vele overvallen.

Nu ben ik na een reis van 14uur lang inmiddels op Zanzibar. Morgen maar eens even een snorkel scoren en vissen zoeken.

Internet is hier echt drama, geen to do's nog even dus. Sorry Joop... Het is al duimen draaien of deze blog wel online gaat komen.
@Sanne: jij ook een fijne vakantie, nog even..
@Lisa: ik heb de meest fancy zaklantaarn van iedereen! Jet alarm jaagt zelfs buffels weg! En echt niet dat ik middenin de Serengeti zonder batterijen kom te zitten, kan alles gewoon in het zonnetje opladen! Top!!
@ma&pa: links van deze pagina staat ergens dat je je email adres in kan vullen om op de hoogte te blijven, als je daar je nieuwe mailadres even invult dan krijgen jullie weer vanzelf bericht wanneer ik iets post.
@broer: TO DO: laat pa en ma het bovenstaand even zien ;)

Ik ben er nog niet echt achter hoe ik mijn foto's op de tablet moet krijgen, maar zodra ik dat weet volgen er plaatjes!!

Ik ook van jullie ;)
Suus

  • 21 Januari 2013 - 21:42

    Lisette:

    Wow Suus, wow!! En hier ligt sneeuw, heel veel sneeuw!

  • 21 Januari 2013 - 22:48

    Kirsten:

    Ja Suus, je was net op tijd weg om veeeeeeeel vertraging op Schiphol te ontlopen.
    Vergeet de sneeuw en ijzige kou in NL en geniet van de Afrikaanse zon!

  • 21 Januari 2013 - 23:03

    Joop:

    Cool! Nog een to do: atlas afstoffen en topo Afrika opvijzelen.

  • 21 Januari 2013 - 23:16

    Pa:

    Hoi Suus,
    Prachtig verhaal, we zijn benieuwd naar de foto's, veel plezier daar. Enne oppassen voor de krokodillen.

  • 22 Januari 2013 - 10:36

    Hans Koekkoek:

    Nou, als je maar weet dat wij lekker een dik pak sneeuw hebben # jaloers!!! :-)

  • 22 Januari 2013 - 12:47

    Marian Duivenvoorden:

    hoi Suus, weer met plezier je reisverslag gelezen (je kan zo een boek schrijven, ik kan het lezen én in de lach schieten bij het voorstellen van wat je schrijft) zo hoort een boek te zijn! wacht met gezonde spanning je volgende verslag (als het daar lukt tenminste in de rimboe, liefs marian

  • 22 Januari 2013 - 13:48

    Jeanine:

    Hoi Suus

    Weer genoten van je verslag, wat zou dat mooi zijn geweest
    al die wilde dieren.

    Doe voorzichtig maar geniet er wel weer van
    groetjes Jeanine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suus

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 39983

Voorgaande reizen:

23 Januari 2018 - 12 Februari 2018

Indonesië, Sumatra

30 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Marokko, omdat het kan..!

14 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Afrika, omdat het kan..!

18 Augustus 2012 - 21 Augustus 2012

Tallinn, dat is dus Estland..!

15 Mei 2012 - 19 Mei 2012

Barcelona, omdat het kan..!

13 Januari 2012 - 08 Maart 2012

Indonesie, omdat het kan..!

19 Januari 2011 - 18 Maart 2011

Thailand, omdat het kan..!

Landen bezocht: