"The Smoke That Thunders" - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Suus - WaarBenJij.nu "The Smoke That Thunders" - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Suus - WaarBenJij.nu

"The Smoke That Thunders"

Door: Suusduif

Blijf op de hoogte en volg Suus

03 Februari 2013 | Zambia, Livingstone

Vanuit Lilongwe zijn we verder naar Lusaka gereisd. Lusaka is de hoofdstad van Zambia, en hier slapen we op een camping waar zebra's, giraffes en antilope's in een klein beschermd gebied rond de camping lopen. We kunnen hier gewoon rond lopen tussen de dieren, mits we een gepaste afstand houden.
S avonds ga ik samen met een reisgenootje en twee man personeel van onze camping naar een lokale club "CC Night Club". Wel even wennen, gezien wij de enige twee blanken in de club zijn.. Niets te klagen over alle aandacht die we hebben gehad daar ;) na de nodige biertjes en wat danslessen van lokale bevolking voel ik me weer 16 jaar jong. Ze draaien hier RnB nummer na nummer en alle klassiekers van vroeger komen voorbij, ghaha!

We reizen verder naar Livingstone. Hier zijn de Victoria Falls te bewonderen. Ontdekt door David Livingstone en vernoemd naar Queen Victoria. Allemachtig prachtig! Er loopt een wandelpad vlak langs de "edge" (de afgrond..) van de falls, wel een beetje spannend om met al dat donderende watergeweld ongeveer 2,5 meter naast een afgrond van 108 meter hoog te staan ;) Per seconde valt hier toch wel dik een miljoen liter water langs een afgrond van ongeveer 1,7 km lang!
Het wandelpad vervolgd zijn route langs de overzijde van de falls, vanaf deze route heb ik een fantastisch uitzicht over al het vallende water, en de spray die dit met zich mee brengt zorgt ervoor dat ik tot op m'n ondergoed doorweekt ben. Gelukkig is het hier zo'n 30 graden in de zon, geen probleem dus, haha.. De Victoria Falls produceren zo verschrikkelijk veel spray dat er daadwerkelijk wolken boven gevormd worden die in de wijde omgeving nog te zien zijn. De wolken worden ook wel THE Smoke That Thunders genoemd. "Hier worden de wolken dus gemaakt!"

• 08 Februari 2013 - 21:49

Pappa En Mamma:

Fijn weer wat van je te horen. Zit je voet er nog aan? De watervallen zou wel wat voor je vader zijn geweest.
    Hier in Nederland is het koud en sneeuwt het. Blijf dus nog maar een tijdje daar. Liefs je vader en je moeder

• 09 Februari 2013 - 21:10

Mirjam:

Hoi Suus, Super leuk om je verhalen te lezen. Veel plezier nog!

• 10 Februari 2013 - 17:13

Ingrid En Ton à.b Grote Beer:

Hoi Suusduif, wat een geweldige reis, wij blijven het volgen. Veel plezier nog

• 10 Februari 2013 - 19:26

Joop:

haha, en jij maar denken dat die uit fabrieken komen. Zo wordt je toch nog wat wijzer op vakantie!
    Groetjes!

• 11 Februari 2013 - 20:24

Marian Duivenvoorden:

Hoi Suus, Fijn weer wat van je te horen! en wederom "het leest zo makkelijk weg"! ik wacht weer op je volgende verslag! liefs Marian

• 12 Februari 2013 - 16:47

Sanne:

Klinkt weer super Suus!!!
    ontzettend genieten!