je kan beter kippen houden.. - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Suus - WaarBenJij.nu je kan beter kippen houden.. - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Suus - WaarBenJij.nu

je kan beter kippen houden..

Door: suusduif

Blijf op de hoogte en volg Suus

09 Februari 2011 | Laos, Luang Prabang

allereerst een heugelijk feit, ik ben multi-miljonair geworden! en nee, ik heb er geen drugs voor verkocht en ben ook geen andere duistere praktijken begonnen.. Super mooi dat betalen met de Kip in Laos!

maar laat ik maar weer bij het begin beginnen.
In chiang Rai hebben we echt ontzettend veel meegemaakt. we hebben een Surinamer die 40 jaar in Nederland heeft gewoond en nu een restaurant heeft in de "hoofdstraat" van chiang rai ontmoet. hij heeft ons de tip gegeven om "chiang Rai Beach" op te zoeken. dat was echt grandioos! een strandje aan de emm.. ?-rivier, vies en niet aantrekkelijk om je handdoekje uit te vouwen. maar aan de oever stonden een hele rij hutjes waar je heerlijk kon relexen en een drankje kon drinken. niemand sprak er engels, maar uiteindelijk hadden we wel een biertje, een (fles) cola (dat was de laatste dag antibiotica) en een tsja wijntje ofzo. echt een geweldige plek om te zijn geweest geheel tussen de locals. savonds eten we heerlijke roti bij het restaurant van Karel, en leren we chiang rai van de andere kant kennen. er gebeurt die avond zo veel.. ruzie, verhalen over de maffia in chiang rai, "the Gothfather" eet een kippenkluifje mee, dikke vette 100.000 klapper, chinees nieuwjaar en helaas vergeten we de tijd en zijn te laat om naar een lokaal festival te gaan. volgende dag komen we wel op het festival. dikke chaos, thai-en kunnen niet zingen. er zijn geen wc's te vinden dus dan maar weer in een hoekje plassen, en ja "chang" is goed! nu nog een pizza scoren, helaas "onmogelijk"! tijd om verder te reizen na deze rare stad.

we zeggen falco weer gedag en tes en ik reizen verder naar chiang Khong. dit is de grensplaats met laos. je hoeft vanaf hier alleen maar de mekong over in een bootje. in Chiang Khong koop ik een hangmat, en slapen we in een geweldig leuk bamboo hutje. overal muggen-gaas voor de ramen en deuren, maar de kieren tussen de houten vloer is niet zo goed over nagedacht..;)
de volgende ochtend stappen we op een bootje naar laos. hier kopen we een visum, helaas zijn we vergeten een stempel te halen in thailand om "uit te checken" we stappen dus weer in het bootje naar thailand en halen de stempel. vervolgens stappen we weer in hetzelfde bootje, en kopen onze visum. phoe, het overkomt de besten.. we missen de slow-boat naar luang prabang dus besluiten een nachtje in Huay Xai (deze grensplaats in laos) te blijven. we vinden een eettentje waar ze iets heel lekkers hebben "fried morning glory" en ja hoor, we komen falco weer tegen... we boeken afzonderlijk van elkaar een slow-boat ticket naar luang prabang, en ja hoor we zitten op dezelfde boot! nu besluiten we dan toch maar gewoon een stuk met zn drieen verder te reizen. de boottocht over de mekong was fantastisch! buffalo's vissers in bootjes, vrouwen die de was doen en we redden een puppy-hondje uit het water. (die eerst van onze boot af gedonderd is..) we overnachten halverwege in Pak Beng, en varen de volgende dag door naar Luang Prabang. hier zijn we nu 2 nachten en we hebben het beste en fijnste bedje tot nu toe gevonden. het voelt hier in laos een stuk rustiger en gemoedelijker dan in de steden waar we waren thailand. ze kennen hier het begrip supermarkt niet. en ze hebben bbq's in het midden van de tafel zitten! super leuk bbq'en aan je eigen tafel, met vlees noodles rijst en groente!

oeg, het is hier zo fantastisch dat ik er echt blij van word!
we vervolgen onze reis binnenkort richting Viang Vieng en door naar Vientiane (de hoofdstad) en dan verder naar het zuiden van laos richting een grote "cave" en de Si Phan Don (4.000 eilanden) in het zuiden van de Mekong river. we zijn ervan op de hoogte dat er ruzie is op de grens van cambodia en thailand, we houden de situatie goed in de gaten, en gaan dat gebied maar een beetje uit de weg. en ja, langzaam komt er een kleurtje op onze witte pootjes..

Stijn: is onze column al af?
was het nou het jaar van de konijn? staat me bij dat er in de Pan agenda Haas stond.. ik verheug me op de 10 verschillen!
broer: thnx voor de tip, luang prabang is idd fantastisch! en lag sws ook al in ons reis-route plan..

enne, willen jullie me helpen herrinneren dat we 18 maart weer in het vliegtuig terug moeten, zou toch lullig zijn als we dat vergeten..;)

• 09 Februari 2011 - 05:52

Tessa:

Wow Suus, wat maak je toch een hoop mooie dingen mee :)

• 09 Februari 2011 - 13:57

Gonnie:

Fijn dat jullie zo genieten.
    Ik ben blij met je verhalen en te weten dat het goed met jullie gaat.

• 09 Februari 2011 - 15:34

Pannetje Robert:

Hé Suus,

Mooi reisje. Krijg zelf ook al weer zin. Leef je uit en blijf zo schrijven. Lees het met veel plezier. Vermaak je.

Groet,

• 09 Februari 2011 - 20:35

Jan:

Hoi meiden,

Wat een belevenissen weer, en nog zo eenvoudig gebleven ondanks al die "kippetjes"
    doei!

• 12 Februari 2011 - 07:58

Marian Duivenvoorden:

ik lees de verslagen met veel plezier, en vind het een fijn idee dat jullie de ruzie van cambodje en thailand uit de weg gaan, verder veel plezier