same same, but different.. - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Suus - WaarBenJij.nu same same, but different.. - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Suus - WaarBenJij.nu

same same, but different..

Door: suusduif

Blijf op de hoogte en volg Suus

07 Maart 2011 | Thailand, Ko Samui

waar ik eerder zei dat texel ook mooi is meende ik dat natuurlijk ook!
maar whoow, waar we nu zijn, dat is wel even een ander stukje Thailand.

we zijn vanuit Bangkok naar Ko Pha-ngan gegaan, een ontzettend fijn eilandje aan de oostkust van het zuiden van thailand. daar hebben we snorkels gekocht en scooters gehuurd, super tof! visjes, koraal, en zeeegels. en een soort van rare courgette achtige blubberige emm dingen. zag er neit echt eetbaar uit.
wel hebben we toen we in BKK waren een schorpioen gegeten, en in chiang rai een rups ofzo, en nog een beest en een sprinkhaan. maar dat terzijde :P

we hebben dus lekker gesnorkelt. verder is alles hier in het zuiden een stuk duurder en veel toeristischer. het lijkt hier net europa, maar dan met een heleboel aziaten.. ko Pha-ngan is een soort van disneyland voor party-animals. hier heb je ook allemaal van die full-moon partys. wij waren op t eiland tijdens een blackmoon party, waar we niet zijn geweest gezien ik keihard in mn bed in slaap was gevallen en de volgende ochtend wakker werd (party gemist dus..) maar ach..

nu zijn we op Ko Samui, een groter eiland naast Ko Pha-ngan hier is echt niets anders te doen dan in de zon liggen tot je kookt, de zee in gaan voor afkoeling en dan weer in de zon liggen tot het kookpunt. onze bungalow staat nog net niet op het strand, maar vanaf onze voordeur is de zee niet veel verder dan 15m lopen :) savonds is het hier ook weer een kermis van party-peoples, maar gelukkig hebben wij tussen alle dance geweld weer een relekste reggae bar gevonden met iedere avond live muziek!

morgen gaan we naar Krabi, een stad op het vaste land en daarna door naar de eilanden in de westkust van het zuiden.

@iedereen: Super leuk dat jullie mijn poepverhalen iedere keer weer lezen en niet klagen over mijn slechte spelling (maar dat was ook immers de deal :P) echt leuk om ook jullie reacties te lezen!
@pa en ma: ik heb er al twee af moeten wijzen, maar wees gerust; ik ben nog steeds niet van plan om met een thai thuis te komen :P
@ harrie: hehe, suptiele hint van je! bij deze alvast een cyber-groetje!
@de PANnetjes: naast het waka-waka dansje heb ik nu een nieuwe geleerd, dus we hebben weer wat te oefenen margriet ;)

• 08 Maart 2011 - 14:14

Marian Duivenvoorden:

Hoi beiden, nog steeds leuk jullie reisverhalen te lezen, nog een paar dagen en het loopt dan weer naar het einde van jullie önderneming", dat gaat snel hé?! Zal wel blij zijn dat jullie üitgerust"en gezond weer in dit kikkerlandje zijn (met zijn mooie eilanden!!!(inclusief Texel) ha ha
    groetjes uit Lelystad

• 09 Maart 2011 - 12:49

Lisette:

inmiddels op 2 handen te tellen: het aantal nachtjes slapen totdat je weer thuis bent, joehoe!!!
    liefs van je zus en ...

• 09 Maart 2011 - 19:26

Harma:

Hahaha dan stuur ik je als tegenprestatie binnenkort een groet vanaf Schier ;-) Ga namelijk (voorlopig) weg uit Zwolle en bij de Oad en lekker een half jaar op de camping werken!! Daarna zien we wel weer...

Je verhalen zijn top! Heeeeerlijk dat snorkelen! Al zee-egels gezien? Of toevallig een walvishaai? ;-) Je kan daar baidewee heel makkelijk onderwatercamaraatjes kopen in de supermarktjes. Leuk! Veel plezier nog daar!

• 11 Maart 2011 - 08:08

Brenda:

Wat heerlijk! Jullie wonen gewoon in n levend ansichtkaartje! Enjoy!
    xx Lfs Bren

• 13 Maart 2011 - 10:21

Pan:

hey meid...,
    ik lees regelmatig even met jullie mee... en tot mijn verbazing, zelfs tijdens t lezen hoor ik je kwetteren..! ;-)
    En, niet aardig, maar wél waar... de teller van je reisstatus ziet er ( voor ons) steeds beter uit! ( en als ik jou was zou ik dáár gek van worden... )

Maar, zondag 20 maart, staat Hendrik op je te wachten.... eindelijk, en helemaal voor jezelf! En voor alle anderen onder ons... een mogelijkheid om naar de verhalen te luisteren.. of juist even niet! en.. om Suus te vragen of ze deze Hendrik niet wil delen. dus... Zondag 20 maart, borrel in Peter Pan van 16-19 uur..??

dikke zoen, vergeet die teller, en geniet nog even!! Tot snel weer..