vakantie geboekt.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Suus - WaarBenJij.nu vakantie geboekt.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Suus - WaarBenJij.nu

vakantie geboekt..

Door: suusduif

Blijf op de hoogte en volg Suus

01 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

om een kort verhaal nog maar even lang te maken, hier het vervolg..

we zijn dus inmiddels Cambodja alweer voorbij. vanuit Sihanoukville zijn we met de "sleeper bus" naar Siem Reap gegaan. dit was een hele ervaring! in die bussen zijn heuze bedjes (met de nadruk op -jes..!) tes en ik hadden het grote geluk dat we in eenpersoons bedjes lagen en dus niet naast een wild vreemde terecht kon komen.. en dan beging je met denken: oohw, lekker slapen, en als ik wakker word dan zijn we er. nou, dat kon Tes iid heel goed, maar bij mij was dat een beetje een ander verhaal. aan mijn voeteind was het trappetje naar beneden wat uitkomt op de wc. nu was dat niet zo'n probleem, gezien het wel een vrij schone bus was. echter was er niet echt nagedacht over min bedje. er zat namelijk geen hekje of schotje tussen mij en de ongeveer anderhalve meter gat na mijn voeteind. iedere keer wanneer de bus moest remmen moest ik me dus als een malle vast grijpen om te voorkomen dat ik regelrecht de wc in zou glijden.. en nu was er nog het pure geluk dat onze lieftallige busschauffuer het gaspedaal met een baksteen tegen de vloer had gefixeerd, en zodoende het rempedaal regelmatig met volle overgave gebruikte.. hmmm, dat was me toch wel de meest relekste busrit tot zo ver..;) maar al met al, was t wel lekker om te kunnen liggen, daar krijg je iig niet zulke stijve benen van :)

aangekomen in Siem reap vinden we een "personal tuk-tuk driver" Tommy. Tommy brengt ons naar een releks guesthouse en nadat we de tijd hadden gekregen om in te checken en even bij te komen gingen we op "Tommy trip" we werden voor belachelijk weinig geld langs meerdere tempels gereden waar we rustig de tijd konden nemen om rond te kijken. en ja, de Angkor Wat is echt prachtig! in het echt nog veel mooier dan op de plaatjes!
op de terugweg brengt Tommy ons nog langs een reisbureau waar we een ticket terug naar bangkok kunnen boeken, en na wat reserch op internet blijkt dit idd we de beste manier om terug te gaan, dus boeken we het ticket.

op het vliegveld, daar was ik gebleven. ze hadden daar gratis internet, Whoohoe! (en wij nog maar 10 minuten de tijd..) de vlucht was kort gezegt emm.. bijzonder.. een prima mooi vliegtuig, vriendelijke bemanning, zelfs een gratis hapje eten (en niet vies!) maar, net een achtbaan.. kaarsrecht de lucht in, 20 bochten, beetje turbulentie en weer naar de grond. al met al denk ik dat we ongeveer 45 min. gevlogen hebben.. maar we staan weer met beide voeten veilig op de grond. en we kregen op t vliegveld weer keurig netjes een visum vor 30 dagen (wanneer we met de bus waren gegaan hadden we 14 dagen kunnen kopen, maar dat was net te kort geweest.)

terug in Bangkok voelt een beetje als thuiskomen. we weten nu waar we ongeveer moeten zijn en we weten wanneer we afgezet worden, dus dat moet ook maar niet meer. (al valt dit tot nu toe reuze mee) de komende 2 weken gaan we ons vermaken in het zuiden van Thailand. dit schijnt een stuk toeristischer te zijn, en veel westelijker aandoen. hier krijgen we de tip om te informeren bij de TAT (toeristeninfo) zodat we op goede plekken terecht komen. dus keurig dat we zijn hebben we dat natuurlijk gewoon gedaan. blijkt dat we daar gewoon een geheel verzorgte trip konden boeken. we gaan dus straks op vakantie! :) om 21:00 uur worden we opgehaald bij ons guesthouse, dan worden we van eiland naar eiland gebracht, en overal staat iemand ons op te wachten met een bordje "TESSA" (mijn naam was te lastig :S) slaapplaatsen (bungalows enzo) zijn al voor ons geboekt en nu maar hopen dat dit goed komt. maar daar gaan we wel van uit gezien dit een geregistreerd toeristen ding is. (en het stond ook nog eens in onze rough gide, en lonely planet..)

nog 2 weken bijkleuren en ontspannen, en dan weer terug naar de werkelijkhied, maar daar gaan we nu nog even niet over nadenken..

• 01 Maart 2011 - 20:32

Pa En Ma:

Nou meiden,
    Fijne vakantie dan maar weer!

• 01 Maart 2011 - 21:43

Harma:

Ik wil een 'groeten uit ....'!!!

Meppelerstraatweg 528
    8022 AV Zwolle

hahaha :-p Veel plezier op vakantie!

• 02 Maart 2011 - 21:21

Jeanine: