iedere dag kerst..! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Suus - WaarBenJij.nu iedere dag kerst..! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Suus - WaarBenJij.nu

iedere dag kerst..!

Door: suusduif

Blijf op de hoogte en volg Suus

21 Januari 2012 | Indonesië, Batavia

daar ben ik alweer.
we hebben zojuist even gegeten, miehun sayur, jummie!! het lijkt hier wel iedere dag kerst! (voor de mensen die kerst bij ons thuis niet kennen, er is vast een familielid die dat uit wil leggen ;)

maar goed, om verder te gaan waar ik gebleven was.. jakarta

niet echt een aanrader, erg weinig toeristen en het is er wel een beetje viezig.gelukkig hadden we een heerlijk hotel en daar hebben we 2 nachten geslapen. toen de trein naar yogja (Yogjakarta) genomen. we konden naar het station lopen, en waren keurig op tijd. totdat.. het kruispunt voor het station, we hoeften alleen de weg over te steken. er kwam een massieve stroom aan voertuigen langs en dit stopte niet meer. helaas.. daar ging onze trein. gelukkig was daar een meneer de agent. en deze vriendelijke vriend heeft voor ons het verkeer stop gezet zodat wij veilig de weg over konden naar onze trein, haha geweldig! trein toch gehaald.

In Yogja, prachtige Batik kunst. echt geweldig, en ik ben verliefd geworden op een werk van ongeveer 2 meter lang en een meter hoog. natuurlijk veel te veel voor betaald, maar hij is nu van mij! jeej! netjes opgevouwen in de backpack, thuis strijken en klaar.. ach, een kunstwerk bij de ikea is duurder, en lelijk ;)

UNESCO checklist..

afvinken maar, Borobudur, Prambanan ja echt prachtig! we zijn super vroeg heen gegaan 5 uur smorgens, bijna geen touristen alleen Sanne en ik geweldig! wat een prachtige tempels!

en toen het avontuur, Bromo..

Bromo is een prachtige vulkaan op Java. je kunt sunrise op een heuvel zien waar je met een jeep heen word gereden, dit deden wij niet.
wij hadden een zaklamp en de benenwagen. om 4:00 smaorgens met een dik vest en een zaklamp door het donker op zoek naar een vulkaan. das dus niet makkelijk. deze vulkaan geeft helaas geen licht in het donker. uiteindelijk zijn we 4 mensen tegengekomen onderweg en met zn 6en hebben de de juiste berg uitgekozen, jeej! sunrise on top of Bromo! grandioos!! stonden we daar niemand te zien alleen wij 6en, ongelovelijk! daarna nog een flinke wandeling terug naar de homestay en met speirpijn de bus in verder naar Denpasar (Bali)

Surprise Paradise..

nachtje in Denpasar gesalpen, en besloten door te reizen naar Sanur een badplaats op bali. helaas, geenbus naar Sanur.. dus maar een andere bus gepakt naar padang baj (ook een badplaats) aangekomen in Padangbay was daar ineens een boot.. Gili islands it is! en daar zaten we ineens op een klein paradijs! We zijn nu op Gili Air, een super relekst eilandje. in anderhalf uur kun je het rond lopen. er is hier werkelijk niets te doen, maar zwemmen zwemmen en zwemmen is een zeer goede dagbesteding. hulde aan de onderwatercamera! Snorkelen is hier niet zo mooi als in thailand, maar morgen gaan we mee op een bootje en daar zou het beter moeten zijn.ik ben benieuwd. misschien gaan we hier zelfs nog wel duiken als er genoeg tijd over blijft.

wat morgen gaat brengen weten we vandaag nog niet, maar dat zien we morgen wel.
ik ben nu al aan het vervellen, en ben bang dat ik weer net zon vies kleurtje krijg als vorig jaar.
we hebben al wat goeie tropische buien gehad, als in massief water (helaas kan meneer de agent dit niet stoppen) maar deze buien zijn best leuk met de onderwatercamera :)
en ook in de bewolking en schaduw word je hier bruin!

en verder is t vandaag "granny-day" dus mam, bij deze: kusje!!

ik ga weer genieten van het uitzicht (al is t inmiddels donker) en genieten van ons bungalowtje (met zwembad, oceaan, badkamer en buitendouche, airco, 4 bedden, ow.. in welke zal ik vanacht slapen..) Wat hebben we ook een rotleven :p

• 21 Januari 2012 - 13:23

Jan:

Drink vooral geen Arak! Vorig jaar vier toeristen dood en drie voor altijd blind geworden omdat er antivriesmiddel in de arak zat. Die flessen worden nog steeds verkocht!

Google even DE ULTIEME GIDS VOOR BALI (die ook over andere Indonesische eilanden handelt) als je grappige en ook serieuze tips wil lezen (geheel GRATIS)

En google ook De Ultieme Gids voor Bali deel 2, waar je leest hoe om te gaan met Indonesiërs, de beleefdheidsregels, de mentaliteit, de politie, enz..

• 21 Januari 2012 - 13:40

Jeanine:

O o Wat is het weer leuk om je reisverslag te lezen.
    Volgens mij vermaken/zien/doen jullie weer genoeg.
    Geniet er van

• 21 Januari 2012 - 14:07

Femke:

Wat een rotleven hebben jullie, al dat geluk! Wat een heerlijkheid! Ik ben jaloers! (helpt dat?:))

Tot snel!

• 21 Januari 2012 - 16:00

Joop:

Hoi zus,

Klinkt goed, een losvast plan en zelfs daar van afwijken. Genieten!
    Ik kom net (bleekjes) terug van mijn wintersport. Je hebt echt niets aan een helm en goggle als je een kleurtje wilt opdoen, maarja... Ook ik niets te klagen.

Veel plezier samen!
    Ons

• 21 Januari 2012 - 18:57

Harma:

Ooooohhhh heeeeerlijk!! Klinkt als pura vida maar dan op zn aziatisch :-) Ik hoef niet meer op vakantie, ik geniet wel met jullie verhalen mee. Enjoy!! Kus!

• 21 Januari 2012 - 22:48

Brenda:

Kunstwerk kopen, zonsopgang kijken en onderwatercamera-foto's.. klinkt fantástisch!!! En jammm, hadden we vorig jaar niet kerstkliekjes? Véul draadjesvlees in zauz? x Bren

• 22 Januari 2012 - 10:09

Papa,mama Duivenvoor:

Fijn dat jullie zo genieten. Leuk te lezen dat jullie op dezelfde plaatsen zijn geweest als wij. We zijn benieuwd naar de foto's. We zien uit naar jullie volgende reisverslag. Groetjes pa, ma

• 23 Januari 2012 - 19:26

Marian Duivenvoorden:

Met evenveel plezier als de vorige keer lees ik jullie mails, wat een ondernemende luitjes zijn jullie!!!!Doet me wel deugd!!tot de volgende keer, liefs Marian

• 24 Januari 2012 - 10:54

Heerlijk, ik ben weer even een jaar terug in de tijd! Maarre, beetje rustig aan he met die afstanden? Je bent pas een week weg: genieten genieten genieten!!! :-)