Aapjes kijken.. - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Suus - WaarBenJij.nu Aapjes kijken.. - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Suus - WaarBenJij.nu

Aapjes kijken..

Door: suusduif

Blijf op de hoogte en volg Suus

21 Februari 2012 | Indonesië, Berastagi

Jungle trekking heb ik overleefd! Klimmen en klauteren, op zoek naar gibbons, aapjes en oerangutans! De Hollandse pootjes zijn niet echt gewent aan het indonesiese jungle werk, maar ik sla me er keurig door heen, en gezien ik nog steeds kan lopen zonder te huilen ben ik nu door gereisd naar berastagi om de komende dagen de vulkaan onveilig te maken! Maar daarover later meer..

Kuala Lumpur adventures..

Zoals ik in mijn vorige update zei had ik een erg fijn guesthouse in KL. De stad zelf was niet echt "voetganger-vriendelijk" maar gelukkig ontmoet ik in mijn guesthouse al snel wat gezellige mensen die het leuk vinden om de volgende dag samen op pad te gaan. Ik ga met een Duitser en 2 Aussies naar de Batu cave. Dit is een grot met daarin een hindu tempel, en de plaats waar de hindo's in KL Thaipusam vieren. De ceremonie is nu inmiddels een week geleden geweest, maar het is echt nog een bende aan afval bij de cave.. Helaas.. Wel is het uitzicht ovr de stad van bovenaan de trappen adembenemend! Savonds doen we nog een gezellig drankje met z'n 4en (het was tenslotte dinsdag..) en de volgende dag met een lichte vorm van "kater" beklimmen we de KL tower en in het donker bekijken we de prachtige Petrona's towers! De 16e spring ik weer in het vliegtuig opweg naar Sumatra.

Zo, dat was me het vluchtje wel..
Schudden, kraken, piepen, zwenken, loeien en ratelen. Een vliegtuig kan een hoop byzondere dingen doen. Blij dat ik weer met 2 voetjes op vaste bodem terecht ben gekomen. En we kregen niet eens thee bij het eten, alleen zon kuipje water, prutsers ;) had toch wel meer verwacht gezien de vlucht toch een heel uur duurde ;)
Aangekomen in Medan is het weer fijn! Het afdingen begint een van m'n grootste hobby's te worden. Krijg er echt handigheid en lol in! Dat word nog afkicken als ik straks weer op NL bodem ben.. Ik slaap een nachtje in Medan en ben van plan daarna rustig door te reizen naar de jungle voor een goeie trekking. In KL heb ik al een paar fancy sportschoenen gekocht, echte knalroze nike's! Ze staan me beeldig!!
Aangekomen in Medan word ik direct verleid tot een jungle trekking die de volgende ochtend van start gaat. Vanuit m'n guesthouse word ik naar Bukit Lawang gereden. Daar heb ik een middagje om te releksen en de volgende ochtend gaan we met een groep van max 7 toeristen de jungle in. Ik word heel hartelijk ontvangen en Henry, de Bad-guide, neemt me mee naar de bat-cave ;) onderweg Komen we door een rubberplantage (ja jongens, rubber komt van een boom..) een palmoil plantage en een fijne rivier.

Jungle-trek, jungle-trek in Bukit Lawang..
(en dat op de melodie van jingle bells)

Uiteindelijk bestaat onze groep uit 7 personen. En vrijwel direct worden we in twee groepjes gesplitst, zodat we de jungle niet verstoren in een grote groep. Ik wandel met Thorstan, André en Max en onze gids door de jungle. En dat is lang niet makkelijk.. Er is geen pad, wel ongeveer vertikale bergen en onderweg leren we de jungle kennen in z'n meest indrukwekkende vorm. We staan oog in oog met 5 oerangutans waarvan 2 baby's. Gibbons zwaaien over onze hoofden. We worden vriendjes met de "punky-monkeys" en een 6 meter lange python jaagt ons de stuipen op het lijf! (en die 6 meter is dit keer geen grap) het beest was zeker 15 cm in doorsnede! We slapen een nacht in het jungle-camp (op de vloer onder een grote vuilniszak..) en het uitzicht vanuit de jungle-toilet is fantastisch! (derde boom rechts..) maar het meest fascinerende van de jungle tocht was denk ik toch wel dat onse sumatraanse gids de volledige songtekst van "er is een nacht" van "Guus meeuwis" uit z'n hoofd kent ;) dag twee van de trekking gaan ande max en ik dapper op pad met de gids. De rest van de 7 hebben te veel spierpijn voor een tweede trek. Het is fijn om met zo weinig mensen te zijn. Vandaag zien we verschillende vogels die met een grotere groep meestal al gevlogen zijn..

Berastagi..

André en max gaan de dag na de trekking met de public-bus naar de vulkaan om daar nog wat meer uit de vermoeide pootjes te kunnen halen. Dat lijkt mij ook een prima plan, en de public bus is voor een 5 uur durende rit maar €0,86! Ongeloveloos! Ik sluit me dus nog eventjes bij de twee Noorse heren aan. Onze backpacks worden keurig op het dak van de bus gebonden, en dan begint het te regenen. Heel hard te regenen.. Helaas.. Maar als je in een vervelende situatie terecht komt, bijvoorbeeld zo eentje waarin je hele hebben en houden doorweekt is, dan kun je er maar het beste van maken. Aangekomen in berastagi besluiten we een hip hotel te boeken voor de nacht. Ik zit er nu in de lobby m'n blog te schrijven. Onze hotelkamer lijkt ontploft, de inhoud van 3 backpacks ligt overal verspreid om te kunnen drogen. Ik duik zo nog even lekker het zwembad in nadat ik een heerlijk warme douche heb genoten. We hebben zelfs een bad! En een karaoke bar! Hopelijk is het weer morgen een beetje beter en kunnen we zonder problemen de vulkaan beklimmen, anders vrees ik dat we hier nog een nachtje bij moeten boeken..

Tot snel weer!

.. De vermiste nederlandse toeristen zijn na 3 dagen gelukkig weer veilig terug gevonden..
Thea: ik weet niet zo goed wanneer ik weer internet tegen kom, maar alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Gedraag je ;) en helaas heb ik geen spannende verhalen voor je die de blog niet halen.. anders hou ik je natuurlijk keurig op de hoogte!
Sanne: India heeft een super vette visum stempel+sticker! Misschien toch ook een goed idee voor volgend jaar :) de stempel van de phillipines is simpel en saai, valt een beetje tegen dus..

  • 21 Februari 2012 - 16:27

    Papa,mama:

    Hé Suusje, Leuk dat je in Berastagi bent geweest. Opa heeft daar op kostschool gezeten. Ben benieuwd waar je nog meer naartoe gaat op Sumatra. Geniet en kijk uit voor enge beesten.

  • 21 Februari 2012 - 21:24

    Lisette:

    He suuzie, wat klinkt het allemaal fantastisch! Reizen zit denk ik in de genen, 't is nog geen kruipen maar isobel reist al tijgerend de hele huiskamer door! Geniet en veel liefs van ons!

  • 22 Februari 2012 - 14:30

    Sanne:

    Laat die filipeinen maar zitten, er moet wel een mooi paspoort plaatje bij komen hoor! :)
    Balen van de regen! Hebben al je spullen het overleefd?

  • 22 Februari 2012 - 14:30

    Sanne:

    Laat die filipeinen maar zitten, er moet wel een mooi paspoort plaatje bij komen hoor! :)
    Balen van de regen! Hebben al je spullen het overleefd?

  • 22 Februari 2012 - 15:41

    Suus:

    Gelukkig is het weer weer helemaal bijgetrokken, gehele inhoud van de backpack is weer droog. En het enige dat helemaal niet nat was geworden van de regen is m'n mooie kunstwerk. Gewoon een keer geluk hebben bij een ongeluk is ook wel eens fijn ;) Gunung Sibayak is fenomenaal, maar wel een serieuze klim voor de hollandse pootjes. heb toch nog een nachtje bijgeboekt in t hippe hotel, en zojuist ruim 2,5 uur in bad gelegen. Wat is t leven toch zwaar ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Berastagi

Indonesie, omdat het kan..!

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2012

Welcome to my paradise..!

02 Maart 2012

Hollandse zomer..!

21 Februari 2012

Aapjes kijken..

13 Februari 2012

Culturele rollercoaster..!

06 Februari 2012

binnen de lijntjes..!
Suus

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 40029

Voorgaande reizen:

23 Januari 2018 - 12 Februari 2018

Indonesië, Sumatra

30 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Marokko, omdat het kan..!

14 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Afrika, omdat het kan..!

18 Augustus 2012 - 21 Augustus 2012

Tallinn, dat is dus Estland..!

15 Mei 2012 - 19 Mei 2012

Barcelona, omdat het kan..!

13 Januari 2012 - 08 Maart 2012

Indonesie, omdat het kan..!

19 Januari 2011 - 18 Maart 2011

Thailand, omdat het kan..!

Landen bezocht: