Can I take Piksjure..! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Suus - WaarBenJij.nu Can I take Piksjure..! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Suus - WaarBenJij.nu

Can I take Piksjure..!

Door: suusduif

Blijf op de hoogte en volg Suus

31 Januari 2012 | Indonesië, Ubud

dag 18 alweer, wat vliegt de tijd!

We zitten nu in Ubud, op Bali. Vanuit Gili air, ones paradijsje, zijn we door gegegaan naar Lombok. dat is gelukkig maar een klein stukje met een bootje. en daar hadden we geluk aan..
de laatste dag op het eiland was het weer een beetje omgeslagen. tussen de zon door af en toe een bui, maar dat viel gelukkig wel mee. helaas was de zee wel een stuk onrustiger en daardoor voeren er geen bootjes tussen de eilanden en Bali, en ook geen bootjes van de overige eilanden naar Lombok. Wij hadden dus nog net mazzel, en het stukje dat wij over moesten steken was relatief ook nog rustig. Op naar lombok dus!

Lombok in vogelvlucht..

vanuit Gili Air zijn we direct naar het zuiden van Lombok gegaan met een mini-busje. hier is een prachtig kustplaatsje "Kuta". in Kuta huren we een scooter en we zijn op verkenning gegaan. blijkt het hier toch ineens fantastisch te zijn! in 1 dag rijden we langs: Adembenemend mooie stranden, golven waar ik eerst alleen nog maar over kon dromen bestaan echt! 1001 kleuren groen, rijstvelden en terassen, woud en natuur. Heuvels, buffalo's, kippen, akelige kleine jongetjes die je proberen geld af te troggelen, echte dorpjes waar een bewoner ons vol trots z'n paardje wil laten zien en een restaurand op een berg met uitzicht over de gehele baai (en de drie baaien erachter!) En dan nog de meest spannende dingen zoals: een buffalo die ineens naar ons begint te stampvoeten en snuiven (ik heb em verteld dat ik em een electro shock geef met mn muggenbeten-killer-gadget als ie dichterbij kwam, en toen ging de koe snel weg. tof he pa!) en drie mannetjes die met een enorm mes op ons af kwamen lopen bleven ons net iets te lang en iets te doordringend aankijken (dat was dus wel even schrikken, mam..) uiteindelijk waren we toch een beetje bang dat dit "EINDE tas, portemonee, paspoort en creditcard" zou betekenen. totdat een van de mannetjes ons druk zwaaiend met z'n mes vroeg "pineapple?" "coconut?". blijkt dus dat ie ond gewoon vers fruit wou verkopen, haha! kortom, Lombok zat vol verrassingen. Omdat er geen boten meer terug varen naar Bali door de hoge golven, boeken we vor de zekerheid een vliegticket terug. we weten tenslotte niet hoe lang het weer aanhoud. we hebben trouwens zelf geen last van het weer. bij ons schijnt de zon de hele dag en smeren met factor 20 is een must. maar boven zee is het dus nog steeds onrustig. het enige wat we wel merken aan het regenseizoen is dat het overal heerlijk rustig is. en soms worden we daar wel een beetje lui van.. gister (30.01.2012) zijn we van Lombok naar Bali gevlogen. het was een vluchtje van 40 minuten en bij het inchecken stond mijn naam fout gespeld, gelukkig doen de indonesieers net zo makkelijk over spelling als ik. en we hoeften niet eens ons paspoort te tonen, prima dus ;)

Discover Ubud..

Aangekomen op Bali willen we een paar dagen in Ubud blijven. een geweldig vriendelijk stadje ten noorden van Denpassar (vliegveld) we hebben al de nodige souvenirs gescoord, en ik hoop dat Sanne straks alvast wat breekbare spulletjes mee naar Nederland terug kan nemen. We zijn vanmiddag in Monkey Forest geweest, een stukje woud met heel veel aapjes. En zojuist zijn we bij een Wayang Kulit (poppen theater) geweest. dat was Fantastisch! vooraf hadden we een briefje gekregen met de engelse uitleg van het verhaal en een plaatje van de belangrijkste karakters. het was dus ook nog vrij goed te volgen.
Morgen is er Penampahan Galungan. een feestdag op Bali. Alle balinese Hindu's eren het land. Ze brengen offers, gaan massal naar de tempels om te bidden en versieren altaars en overal op straat zie je voor huizen een "penjor" staan. een lange bamboostok met een gebogen top. de top staat symbool voor de heilige berg "Agung" en de lange stok symboliseerd het water dat langs deze berg naar beneden komt en het land vruchtbaar maakt en gewassen laat groeien. Goeie timing dus om dit mee te maken! verder proberen we van de week nog traditionele balinese dans te zien en een fietstocht te maken. mooie plannen dus!

kortom, het is hier echt fantastisch! Azie heeft inmiddels toch wel een plekje in mijn hart gestolen. en het reizen werkt zo ontzettend inspirerend, heerlijk! Over een paar dagen (06.02.2012) vliegt Sanne terug naar Nederland en ga ik door naar Singapore. inmiddels heb ik ook al veel goede verhalen over singapore en KL gehoord, heb er dus echt ontzettend veel zin in. en helaas moet Sanne dit missen, maar iedereen mag de foto's komen bekijken als ik weer in Nederland ben..

:postzegels zijn hier ruim 3x duurder dan een postkaartje, geniet van de zegel dus ;)
@huisgenootjes:is mn fotoboek al getraceerd? of moet ik binnenkort even mailen met de HEMA?
@pa&ma: ik denk erover om een "batik-cursus" te gaan volgen, ik ben tenslotte toch een kunstenaar
@harrie: onderweg...
@alle jarigen: ik zie zojuist dat ik alweer een aantal jarige mensen ben vergeten.. shame on me.. maar bij deze, dikke toet aan jullie!

internet hier werkt op mn zenuwen, ben er intussen al meerdere keren middenin mn verhaaltje uit gekiepert.. volgende keer weer meer avonturen!

groeten Sanne en Suus

• 31 Januari 2012 - 15:24

Bren :

Hééérlijk! :D

• 31 Januari 2012 - 15:31

Emmy:

he suus blijf maar lekker daar!! hier vriest het al 3 graden!! de panda geniet ook van de warmte hoor ;)

• 31 Januari 2012 - 17:21

Marianduif@msn.com:

Suus, je kan meeslepend vertellen, misschien is het een idee om een boek te schrijven over je belevenissen, volgens mij gaat dat helemaal goed komen, dat is tenslotte ook kunst!!!! liefs Marian

• 31 Januari 2012 - 18:29

Harma:

Vind ik leuk!

• 31 Januari 2012 - 18:45

Jeanine:

Weer genoten van je spannende/enge verhalen.
    Kijk weer met spanning uit naar de volgende.

• 31 Januari 2012 - 18:49

Mare:

Heey zus en suus
    Wat een leuke Avonturen!
    Ik ben wel erg jaloers!!!!!
    Zo als eerder vermeld is het hier winter en de komende dagen word t alleen maar erger!!!
    Tot zelfs -10 dus geniet ook erg van de warmte!!!

Geniet de komende dagen nog en maak er leuke dagen van!

Xxx

• 31 Januari 2012 - 20:18

Thea:

fotoalbum is binnen! Geen zorgen dus meer, en de volgende x als de deurbel gaat als ik nog op bed lig zal ik braaf opendoen ;) dr zijn ook wat belastingbrieven ed binnengekomen zal je binnenkort ff de schade doormailen:)
    Blijf trouwens zo door gaan daar, t klinkt allemaal erg goed!
    xxx

• 31 Januari 2012 - 20:32

Carin:

Lieve s en s,
    Fantastisch om weer jullie avonturen te lezen! We zijn erg benieuwd naar de rest van de verhalen en vooral naar de foto's natuurlijk. Dikke zoen en knuffels, c en w

• 01 Februari 2012 - 06:15

Joop:

Hoi Suus,
    Ik ben zoooo jaloers. Ik wil ook weer naar Azië! Ik ben heel benieuwd hoe je het er in je eentje gaat hebben. Moet goedkomen lijkt me.
    Geniet ervan en blijf ons vermaken met mooie verhalen!

• 01 Februari 2012 - 09:36

Lisette:

Hé zus en Sanne,

Wat klinkt het allemaal FANTASTISCH!!Fijn dat jullie zo genieten!
    Hier mis je niets, ja wintertenen...

Groetjes DJ, Lis en Isobel

ps. Suus: een leuk batik-broekje voor je nichtje..??
    ps. Sanne: goede reis naar huis. (zorg voor warme sokken dus!)

• 02 Februari 2012 - 16:06

Pa En Ma:

hoi meiden,
    Wat een verhalen! Heel leuk om te lezen. Veel plezier daar en wat vindt ik het stoer van je met je muggen-taser. Die fruitverkopers hebben geen benul wat ze bespaart is gebleven!
    Sanne goede reis terug gewenst en Suus op naar het volgende avontuur.
    Liefs pa en ma duif.

ps kom je nog aan tekenen toe, of worden het allemaal Piksjures?