Welcome to my paradise..! - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Suus - WaarBenJij.nu Welcome to my paradise..! - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Suus - WaarBenJij.nu

Welcome to my paradise..!

Door: suusduif

Blijf op de hoogte en volg Suus

05 Maart 2012 | Indonesië, Bukittinggi

Lekker met je billen bloot, melk uit een kokosnoot..
Pagang island, wat een top idee was dat! Heerlijk, onbewoond. Met een kleine groep mensen een eiland voor jezelf. Slapen in tentjes op het strand, eten met je handen, rondhuppelen in de zon, wandelingetjes langs het strand en de hele dag snorkelen! Wat een heerlijke afsluiter van een geweldige trip.

Schelpjes zoeken..
Jarenlange ervaring en een enorm doorzettingsvermogen hebben nu toch hun vruchten afgeworpen. M'n "master-piece so far" heb ik gevonden op het strand van Pagang island! "in the pocket!"

Lucky me..
Van onze groep ben ik de enige die het voor elkaar krijgt om een zeeschildpad te zien. En dan niet 1 maar direct 5 of 6 stuks! De eerste zag ik tijdens het snorkelen. Het dier zwom een metertje of twee onder me, en wonder boven wonder heb ik er ook nog twee hele goeie foto's van kunnen maken met de onderwater camara. Na het snorkelen ben ik naar de andere kant van het eiland gelopen, daar zag ik in de branding een hele grote meeglijden in een golf. Toen deze wegzwom zag ik dat het er meerdere waren, er kwamen zeker 4 of 5 kopjes uit het water! En toen ik op de boot terug naar het vaste land zat kwam er nog even eentje gedag zeggen. Echt fantastisch! Ook heb ik tijdens het snorkelen een lionfish gezien, een opblaas vis (geen idee hoe die heet) en de zon is begonnen om mij te volgen.. Dus hopelijk blijft ie dat nog even doen ;)

De terugreis naar Bukittinggi was iets minder fijn, in een krap en oncomfortabel busje, maar ook daar ben ik inmiddels wel aan gewend.

Nog 1 dagje genieten..
Vandaag had ik m'n laatste dagje nog over om te genieten van alles wat ik nog zou willen doen. Ik besluit nog een dagtripje te boeken in m'n guesthouse. Achterop de motor van mijn persoonlijke gids ga ik op pad en ervaar een "custom made trip"! We rijden langs een kopi plantage om mijn laatste kop robusta te kunnen drinken. In het dorpje Piladang zie ik hoe ze krupuk mera (rode kroepoek) maken van het meel van de Tapioka plant. We stoppen op iedere plek waar ik graag foto's wil nemen. We wandelen door de rijstvelden op zoek maar de "modern Buffalo" (rijstvelden worden tegenwoordig niet meer geploegd door buffalo's maar door machientjes) we bezoeken een waterval in de harau valley, we eten super lekker voegsel en ik voel me nog niet ziek.. We zien traditionele Minang kabau huizen. En jonge kokosnoten zijn heerlijk, maar in Nederland hebben we kaas!

In de wolken..
Morgen om 5:30 word ik naar het vliegveld gebracht. Dan vlieg ik van Padang naar Jakarta. In Jakarta kan ik me nog een middagje vermaken en inmiddels weet ik al een fijn slaapplekje aan de Il Jaksa. Daarna vlieg ik op 7 mrt vanaf Jakarta naar HongKong om vervolgens 8 januari snoevend vroeg weer op Hollandse bodem te landen.. Vrijdag ben ik weer in grunn' "it's bitter-sweet.." fijn om weer naar huis te gaan, maar ik had me hier prima nog een poosje kunnen vermaken.

  • 05 Maart 2012 - 16:23

    Jeanine:

    ja ik denk het laatste reisverslag van deze reis. ik heb genoten van je verhalen,ben ook benieuwd naar de foto's. Geniet nog van de laatste uurtjes daar en een goede terugreis

  • 05 Maart 2012 - 18:06

    Pa En Ma:

    Hoi Suus,
    Bedankt voor al je verhalen, we zijn hartstikke trots op je. Goede terugreis en we zien je donderdagochtend weer op Schiphol.
    Liefs

  • 05 Maart 2012 - 19:55

    Harma En Brenda:

    tot snel in Grunn!!
    groetjes vanaf Schiermonnikoog :-)

    kusjes van de zusjes

  • 05 Maart 2012 - 20:07

    Sanne:

    :-( einde van je reis in zicht...
    :-) Suus komt weer thuis!!!

  • 09 Maart 2012 - 23:55

    Pa:

    bruinbroodje met kaas en erwtensoep!

  • 16 Maart 2012 - 12:40

    Marian Duivenvoorden:

    Suus je moet echt een boek schrijven, het leest zo makkelijk weg, ik kan het bijna voor me zien zoals jij schrijft, (verborgen talent?) liefs Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bukittinggi

Indonesie, omdat het kan..!

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2012

Welcome to my paradise..!

02 Maart 2012

Hollandse zomer..!

21 Februari 2012

Aapjes kijken..

13 Februari 2012

Culturele rollercoaster..!

06 Februari 2012

binnen de lijntjes..!
Suus

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 39989

Voorgaande reizen:

23 Januari 2018 - 12 Februari 2018

Indonesië, Sumatra

30 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Marokko, omdat het kan..!

14 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Afrika, omdat het kan..!

18 Augustus 2012 - 21 Augustus 2012

Tallinn, dat is dus Estland..!

15 Mei 2012 - 19 Mei 2012

Barcelona, omdat het kan..!

13 Januari 2012 - 08 Maart 2012

Indonesie, omdat het kan..!

19 Januari 2011 - 18 Maart 2011

Thailand, omdat het kan..!

Landen bezocht: