kokosnoten groeien aan bomen.. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Suus - WaarBenJij.nu kokosnoten groeien aan bomen.. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Suus - WaarBenJij.nu

kokosnoten groeien aan bomen..

Door: suusduif

Blijf op de hoogte en volg Suus

22 Januari 2011 | Thailand, Chiang Mai

jaaa! hoera wat is het hier heerlijk warm.

we hebben een prima reis gehad. vliegtuig had vanaf schiphol wel een uur en een kwartier vertraging waardoor we op cairo moesten rennen voor onze overstap. en we zijn erachter gekomen dat je geen mesje uit het vliegtuig in je tas mag stoppen om je broodje te smeren..

op schiphol kwam ik nog een minder leuke verrassing tegen, mijn foto-camera heeft het begeven. deze maakt nu alleen nog maar blauwe sterk overbelichtte foto's. mooi k** dus.. heb al alle instellingen geprobeerd te wijzigen, maar nog geen resutaat. dus als er iemand een zeer goeie tip heeft, laat die dan maar snel horen.
gelukkig hebben we wel de camera van tessa nog, al is t wel jammer dat ik dan niet mn eigen foto's heb.

maar goed, goeie vlucht gehad dus, en uiteindelijk optijd in bankok aangekomen. daar mochten we eerst zeker 1,5 h wachten voor de paspoortcontrole, en nee, voor de controle word geen drinken verkocht.. uiteindelijk zonder problemen gewoon het land in gekomen en onze backpack lag er ook nog gewoon op ons te wachten.

Bankok stinkt naar apen..
tsja, cultuurshock. echt een grauwe smog laag over die stad, en waar wij zaten ontzettend veel toerisme. wel binnen een paar honderd meter een fijn hostel gevonden en een lekker flesje "chang" voor de neus. eigenlijk bijna direct besloten om de volgende dag door te reizen naar Chiang Mai, in het noorden, dat was op aanraden van een andere backpacker een goed idee.

nachtje geslapen in Bankok en de ochtend begon weer vroeg om de trein naar Chiang Mai te halen. we hadden nog niet lang genoeg in een voertuig
(lees "vliegtuig") gezeten en dachten laten we er nog 12 uur trein aan vast plakken.. was een prachtig mooie reis dwars door heel thailand. tessa heeft ongeveer 10 uur liggen slapen, en ik heb genoten van het uitzicht en inmiddels ken ik mn "rough gide" uit mn hoofd (das echt een mooi kadoo! nog thnx!)

nu zitten we dus in Chiang Mai, gister wel wat moeite gehad met het vinden van een hostel, veel plaatsen waren vol. uiteindelijk in een achteraf straatje (sorry mam..) een hostel gevonden bij een vies mannetje. als eerste alle deuren en sloten gecontroleerd, en dat werkte allemaal! toen maar slapen, met alles onder mn kussen. vanmorgen werden we wakker en kwamen we er achter dat al onze spullen nog op dezelfde plek stonden als waar we ze neer hadden gezet. toen we lekker warm! hadden gedouched liepen we naar beneden om te betalen. blijkt toch dat alles er bij dachlicht een stuk gezelliger uit ziet. het hostel blijkt in een gezellig straatje te zitten met een markt en nog wat hotels en hostels. inmiddels had het vieze mannetje plaats gemaakt voor een vriendelijke dame. de dame kon ons uitleggen dat het vieze mannetje gewoon de congierge was en ineens kwamen we er achter dat er naast ons ook nog veel meer backpackers te vinden zijn in ons hostel.. nog maar twee nachtjes bij geboekt dus!

morgen gaan we proberen een reggae festival op te zoeken hier in de stad. we weten dat t er is we weten alleen nog niet waar..

en dinsdag gaan we de bergen in. we hebben een gids gevonden (ja mam, via een geregistreerde reisagent) die ons in drie dagen laat verdwalen tussen bergstammen in de jungle

o ja, en het eten hier is echt geweldig! wel even zoeken naar de niet al te toeristische tentjes, we kwamen er wel achter dat dat allemaal een beetje smaakloos is. maar inmiddels hebben we een aantal keer erg lekker kunnen genieten van de keuken hier. en, "brood is zooo 2010, rijst is de bom!"

nou jullie veel plezier daar in ons mooie holland, wij missen dat uiteraard ontzettend..;)

en tot later!

• 22 Januari 2011 - 10:48

Brenda:

Jeeeej Suus! Leuk hoor, klinkt als het begin van een vreselijk goeie vakantie. Geniet er lekker van!! En grtjs aan Tessa!

• 22 Januari 2011 - 13:30

Franne:

Hee Suus,
    Fijn om te lezen dat alles zo leuk is. Bij mij beginnen de reiskriebels weer flink op te komen!

Have fun in de bergen.

x

• 22 Januari 2011 - 14:40

Joop:

joepie! das snel!

groetjes J&K

• 22 Januari 2011 - 14:50

Joop:

staat er niets in je rough guide over overbelichte foto's?
    Het klinkt alsof je witbalans op lamplicht oid staat. Misschien moet je die weer op auto zetten.
    Probeer anders 'herstel fabrieksinstellingen'. Als dat ook niet werkt heb ik gezien dat je op de site van pentax een vraag aan de klantenservice kunt stellen.
    Succes!

• 22 Januari 2011 - 17:19

Harma:

Jaaaaaaaaaaaa wat gaaf Suus!! Ik wens jullie heeeeel veel reisplezier, geniet ervan!! Zeker doen: een eiland aandoen en gaan snorkelen/duiken. Bij Koh Tao kan je mogelijk walvishaaien tegenkomen en op Ko Phangan zijn de beroemde full moon parties (die zijn wel toeristsich btw). Oh en je MOET je onder handen laten nemen door zo'n Thais vrouwtje, die geven echt gruwelijke massages :-) Enjoy!!

• 22 Januari 2011 - 22:05

Jan:

He Suus en Tessa

Wat 'n verhaal!
    Fijn om te lezen dat de reis goed verlopen is en dat jullie allerlei plannen maken. Veel plezier daar.

groetjes ma en pa

• 23 Januari 2011 - 10:33

Jeanine:

Hoi suus

Goed om een berichtje van je te lezen.
    (had ik niet zo snel verwacht,maar ja je ziet maar weer de wonderen zijn de wereld niet uit zelfs bij suus niet)
    Fijn dat de eerste dagen zo goed verlopen zijn ga zo door en blijf genieten.

Groetjes JeanineB

• 25 Januari 2011 - 22:56

Miep:

Woow...wat een belevenissen in een paar dagen! Super dat je nog tijd heb gevonden om te typen.....beetje heimwee hahaha zal je eerste en laatste "post" wel zijn ben ik bang ;-)
    Lekker genieten!!!