Texel is ook mooi.. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Suus - WaarBenJij.nu Texel is ook mooi.. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Suus - WaarBenJij.nu

Texel is ook mooi..

Door: suusduif

Blijf op de hoogte en volg Suus

22 Februari 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

eerlijk moet ik toegeven dat er een ontembaar verlangen begint te ontstaan naar een met veel liefde ingetapt vaasje amstel..

goed, genoeg over Holland!

lieve mensen het is hier zo enorm fantastisch! we zijn net een paar dagen op de "Si Phan Don" geweest. de 4.000 eilanden in de Mekong in het zuiden van Laos. daar hebben we zelfs de zeldzame Irriiwadattus (?) dolfijn gezien van ongeveer 10 m. afstand! en verder heb ik ongeveer 48 uur in mn nieuwe hangmat gerelekst. echt een paradijsje op aarde!

voordat we naar de eilanden gingen ben ik 2 dagen in Vientiane geweest. hier heb ik de eerste dag in mn uppie een fiets gehuurd en ben ik de stad uit gefietst. ik heb bij een tempel wat zitten tekenen, en kreeg daar super lief van een paar monniken koekjes in mn fietsmandje als kadootje. ook mocht ik van een vrouwtje mijn fiets naast hun huisje parkeren en achter hun huisje door de rijstvelden lopen en foto's maken. ook heb ik eem lokale houtsnij-meneer ontmoet en een groen-gouden buddha van ongeveer 5 m. hoog gezien. de lokale bevolking was super lief en wilde me de hele tijd graag de weg wijzen (terwijl ik de weg al wist..) en ze waren heel behulpzaam en nieuwsgierig. uiteindelijk ben ik de hele dag op pad geweest, en was ik keurig voor t donker weer terug bij mn hostel. (fijn he mam..)
terug bij het hostel was Tes daar inmiddels ook aangekomen.

de volgende dag hebben we weer fietsen gehuurd en zijn we naar COPE geweest. een rehabilitatiecentrum voor mensen die zijn getroffen door cluster-bommen. dit was ontzettend indrukwekkend en ook wel schokkend. het is mooi om te zien dat er nu veel mensen die getroffen zijn geholpen kunnen worden. maar het is wel schrikken om te beseffen dat er nu nog steeds bommem verstopt liggen die kunnen exploderen, en dat er zo enorm veel hele gezinnen het nu nog steeds zo moeilijk hebben.. dat was wel even een andere kant van Laos die we hebben leren kennen.

de volgende dag zijn we in de bus naar Tha Khaek gestapt. hier heb je enorm mooie grotten in de omgeving. ik ontdek een bootje in een grot en vaar zo het donker in. gelukkig hadden we een zaklamp, anders hadden we die 3 krokodillen van 6 meter lang natuurlijk nooit verslagen ;)
bij een van de grotten die we hebben bezocht was ook een lokaal schooltje waar tes en ik "verstoppertje" hebben gespeeld met de kinderen en we hebben ze "dat-handjeklappen-wat-je-vroeger-altijd-op-het-schoolplein-deed-met-een-vriendinnetje" geleerd. super leuk!

na Tha Kheak zijn we in de bus gestapt naar de "Si Phon Det" onze bus ging om 15:30 en we dachten dat dit een nacht bus was. totdat we er achter kwamen dat deze reis maar 7 uur duurt. in lao-tijd tel je daar nog 2 uur bij op, en tadaa.. wij komen om 1 uur snachts in Pakse aan en kunnen dus neit meer op een bootje naar de eilanden tot de volgende ochtend 7 uur.. gelukkig zijn er nog 3 backpackers die dezelfde fout hebben gemaakt. we zijn dus niet alleen.. aangekomen in pakse stopt de busschauffeur speciaal voor ons "ergens emm, langs de kant van de weg.." fijn! :S op de hoek van deze weg staat een enorm hotel, en ik besluit om de nachtwakers te vragen of ze weten waar t busstation is. (helaas blijkt dit 8km. verderop te zijn) dan vraag ik ze een tuk-tuk te bellen, deze rijden helaas pas vanaf 5 uur weer.. dan vraag ik of we binnen mogen wachten, en ja hoor! geen probleem! zo slapen we met 5 personen een nacht op de banken van de lobby van een veel te fancy hotel! en die banken liggen echt een stuk lekkerder dan de bedden die we de afgelopen dagen hebben mogen voelen..

nou goed, weer veel mooie dingen meegemaakt dus.
inmiddels zitten we in Phnom Penh in Cambodja, we zijn van plan morgen naar de zuidkust te gaan zodat we eindelijk kunnen zwemmen in zout water. daarna nog langs Siem Reap voor de ankor wat en daarna terug naar thailand. oww, zo veel te doen en al over de helft! en al ZO VEEL meegemaakt en pas net over de helft HOERA!!

allen, hou je taai daar! en onthou, Texel is ook echt wel mooi!

Kir: in mei mag je nog wel een keer kaarsjes blazen, dan kom ik je persoonlijk feliciteren..
Thea: nog 3 nachtjes slapen (als ik het goed tel, t is nu toch de 23ste..?) mocht ik niet meer langs een internetcafe komen, dan alvast een hele fijne verjaardag! jou kaarsjes stop ik wel in die pan met boerenkool ;)
PANenco: ik heb wel een beetje moeite met het thema, maar ik zal kijken of ik ergens een bockworst kan scoren naast mn Ankor-biertje.. dan proost ik met jullie mee!
Zus: WOUW!!!
mirjam: haha, leuk dat je me hebt kunnen traceren. (nu ga ik er natuurlijk van uit dat je alle neefjes en nichtjes voor me op de hoogte brengt ;)

  • 22 Februari 2011 - 13:55

    Thea:

    haha je kunt alle plannen in 1 dagje extra verspreiden, tis vandaag de 22e ;) maar thnx:)
    Maar mooie verhalen weer, niet eens ff een duik genomen in die grot met krokodillen? :p En die 34 graden grrr, ik zit hier in m'n coltrui achter de computer:( Dus geniet er maar weer van, hoewel ik uitkijk naar je terugkomst, een huis zonder klusjesvrouw is helemaal niet handig;)

    xxxx :)
    ps Die kaarsjes mag je ook gerust op een suus-made appeltaart zetten hoor :)

  • 22 Februari 2011 - 15:44

    :

    Hallo Suus!

    Ik ben Minke Wink, en een aantal dagen geleden vond ik werkelijk mijn DROOM vacature op internet.

    Internationaal Ambassadeur bij de Postcode Loterij.

    Ik heb me kandidaat gesteld voor deze vacature.

    De vijf (teams van) kandidaten met de meeste stemmen uit het publiek gaan rechtstreeks door naar de eindronde!!

    Ik heb dus heel hard zoveel mogelijk stemmen nodig!! Nog ruim 1500 om in de top 5 te komen!

    Ik wil je vragen om op mij te stemmen via deze link: www.internationaalambassadeur.nl/MinkeWink
    (klik op stem, vul je emailadres in en bevestig via je mail)

    Ik waardeer het echt enorm en zou het echt geweldig vinden als je dit voor me wilt doen! Alvast ontzettend bedankt voor je moeite!

    En door op me te stemmen maak je ook nog eens kans op een reis naar BALI =D

    Groetjes Minke

  • 22 Februari 2011 - 16:10

    Harma:

    Suus! Coole verhalen weer! Laat die Duitse pullen bier en schnitzel maar aan ons over en geniet van de beer Lao! Dikke smok! Harrie

  • 23 Februari 2011 - 12:58

    Marian Duivenvoorden:

    Zo leuk opm te lezen!!!!!!!!!

  • 23 Februari 2011 - 16:46

    Jeanine:

    Wat een verhaal weer.
    Had je die boedha niet voor me mee
    kunnen nemen?
    En geen eens lekke fietsbanden gehad.
    Meiden geniet er van want de tijd die vliegt om.

  • 23 Februari 2011 - 18:01

    Pa En Ma:

    Super Suus!, wat een belevenissen. we smullen van je verhalen. Het waren er maar drie toch? Hier alles goed (-3 en 2 cm sneeuw).

  • 23 Februari 2011 - 19:08

    Renée:

    Hallo Suus,
    Wat leuk dat om jouw reisverslagen te lezen.
    Ik zie het al voor me jij verstppertje en handjeklap spelen met die kindjes en hoe jij geniet.
    Veel plezier nog.
    gr Renée

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Suus

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 40036

Voorgaande reizen:

23 Januari 2018 - 12 Februari 2018

Indonesië, Sumatra

30 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Marokko, omdat het kan..!

14 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Afrika, omdat het kan..!

18 Augustus 2012 - 21 Augustus 2012

Tallinn, dat is dus Estland..!

15 Mei 2012 - 19 Mei 2012

Barcelona, omdat het kan..!

13 Januari 2012 - 08 Maart 2012

Indonesie, omdat het kan..!

19 Januari 2011 - 18 Maart 2011

Thailand, omdat het kan..!

Landen bezocht: