UNESCO checklist [part 2].. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Suus - WaarBenJij.nu UNESCO checklist [part 2].. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Suus - WaarBenJij.nu

UNESCO checklist [part 2]..

Door: suusduif

Blijf op de hoogte en volg Suus

18 Mei 2012 | Spanje, Barcelona

In ons Hostel worden we smorgens heerlijk verwend met een karig ontbijtje, de slaap wrijven we uit onze half geopende oogjes en we gaan moedig op pad naar park guell. Kom maar op met die "grote rode M". En dat is dus niet omdat we niet goed gegeten hebben, daar heb je de "grote gele M" voor. We gaan met de Metro! En dat kennen ze niet in Grunn'. Inmiddels hebben we al vele vormen van "lokaal transport" meegemaakt, maar in de tram hier is dus echt niets te beleven :(

UNESCO checklist..

Park Guell:
Het "Stadspark" van Gaudi! Opgenomen in de werelderfgoedlijst sinds 1984.

Segrada familia:
Sparen voor een tijdmachine..! Fantastisch om te zien hoe oud en nieuw naadloos samen komen. Men is begonnen met bouwen in 1882 en nu nog steeds niet voltooid. In 2005 is de Sagrada familia aan de werelderfgoedlijst toegevoegd. UNESCO checklist, check!

Urban trekking..

Na jungles en vulkanen overwonnen te hebben is Barcelona nog niet direct een eitje te noemen. Met de ongetrainde pootjes de stad door slenteren levert meer spierpijn op dan Gunung Sibayak ;) onderweg komen we nog een aantal mooie bouw werken van Gaudi tegen en andere mooie gebouwen waaronder een super mooi oud ziekenhuis. Geen idee welke architect het UMCG uitgevonden heeft, maar als het aan Sanne ligt had het er daar qua uitstraling heel anders uit kunnen zien ;)

Surf spotten..
Na een ontzettend actieve dag, ook slenteren is een actieve vorm van vermaak, hebben we wel een ijsje verdiend. Dus snel in de metro naar halte "strand". Want dat is natuurlijk de beste plek om een ijsje te eten. En hoera, op de 6 kleine golfjes die hier te vinden zijn staan tientallen kleine gespierde en gebruinde Spanjaarden te golfsurfen. Dat was toch wel een heel lekker ijsje zo.. Maar goed, na het ijsje laten we de Spanjaarden weer voor wat het is, we flaneren nog wat langs de boulevard en lopen terug naar de Ramblas waar we op een pleintje van plan zijn onze paella onderzoek een vervolg te geven.

Vergelijkend paella onderzoek [part 2]..
Een dikke rij op een pleintje voor een restaurant betekend vaak goed eten voor een prima prijs, of slechte bediening en gekke mensen. Nou, wij hebben optie 1 uitgevonden. De paella bij quinze nits was erg lekker, ondefinieerbare stukjes (vis denken we) mosselen inktvis rijst alles in een pan en goed schudden. Jamjam!
Na het paella avontuur schuiven we binnen bij een echte tango show, en dat is na een kannetje sangria een heerlijke afsluiting van de avond! Kom maar op met de volgende dag!

Shop till you drop..
Natuurlijk kan er een stuk meer in een backpack dan een korte broek, ondergoed en een paar hempjes. Genoeg ruimte om te shoppen dus. Lekker op vakantie als twee echte meisjes! Disigual leeg geroofd en een mooie deuk in de collectie van Pull&Bear, wij lopen er weer lekker bij deze zomer. Snel weer naar de grote rode M, nog even wat cultuur snuiven.

Montijuc..
Das wel een stukje lopen naar dat kasteel op die heuvel. En dan voornamelijk als je de verkeerde kant op loopt.. Wel hebben we gedurende deze toeristische route het Miro museum, het olympische sporten museum, het oude olympische stadion en Bruce Springsteen gezien. En de grand prix gelopen ;)
Prima kasteel trouwens, met een heel mooi uitzicht!

De grote blauwe komkommer..
Torre Agbar, doet weer een klein beetje denken aan de Petrona's. Overeenkomsten in bouwstijl en mooi sfeertje in het donker maken het een mooi plaatje. Lekker tapas eten, die paella hebben we wel even gehad.. En gelukkig zitten er bij de tapas ook een soort lekkere ondefineerbare dingen. Jamjam!

Nog een dag over om alle gemiste onderdelen van ons drukke schema af te checken, en voornamelijk het puntje genieten verdient nog wat extra aandacht. Dat kun je namelijk nooit genoeg doen!

Wij vermaken ons hier weer prima.
Sanne en Suus

• 18 Mei 2012 - 10:13

Dirkjan:

hebben jullie het picasso museum al ondekt:

Montcada 15-23
    08003 Barcelona

van horen zeggen: is beter dan alle ander picasso museums