Verwen modus, "maximaal genieten" AAN..! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Suus - WaarBenJij.nu Verwen modus, "maximaal genieten" AAN..! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Suus - WaarBenJij.nu

Verwen modus, "maximaal genieten" AAN..!

Door: suusduif

Blijf op de hoogte en volg Suus

19 Mei 2012 | Spanje, Barcelona

Het laatste dagje Barcelona staat in het teken van doen wat we nog willen doen en nog even volop genieten. We beginnen onze dag met een kleine wandeling naar 'La Catedral' en "Capella de Santa Llucia" alweer een stel van die mooie gebouwen. En dan gebeurt het...

Just found a Jackpot..!
Wandelend door de straten en pleinen van Barcelona zien we ineens een mooi groen briefje op straat liggen. Even bukken, oprapen, in de broekzak en binnen! Nog even checken of we niet een snoeppapiertje hebben opgeraapt en of er niet een mevrouw 3 meter verderop staat te huilen.. Niets te zien, en dat groene briefje blijkt echt geld te zijn, wow! Daar gaan we wel even maximaal van genieten dus. Allereerst maar weer even een ijsje om bij te komen van de schrik, zo'n Jackpot is toch wel even schrikken! En dat was toch wel even het allermooiste ijsje ooit, in de vorm van een bloem. Vervolgens naar een lokale markt om lekkere dingen in te slaan voor een "tapas picknic". Onderweg nog een stukje "shop till you drop", zomergarderobe compleet! Gevolgd door een heerlijke tapas picknic aan de haven.

Heel Spanje in een dorp..
Poble Espanyol is een dorp dat gebouwd is voor een wereld-tentoonstelling, net als de Eiffeltoren zeg maar. In het dorpje loop je door straatjes die stuk voor stuk een deel van Spanje vertegenwoordigen. Sfeervolle straatjes, mooie replica's van huisjes, kerken, fonteinen en andere stadsdelen. We halen een luistertour van onze jackpot, en komen zo ook nog wat leuke feiten te weten. En dan vinden we een super hip en fijn restaurant midden op het plein in er dorpje. Super fancy met een grappige barman, welke ons zo gezellig vind dat ie met veel plezier ons glas nog eens vol schenkt met Sangria ;) Mmm, de lekkerste paella tot zover. En ja hoor, onze jackpot heeft onze "verwen modus" op "maximaal genieten" gezet! Heerlijk!

Bruce Springsteen, live..
Na het eten in de lounce van het fancy restaurant lopen we vlug richting "Font Magica" de magische fontein aan de voet van het national museum. Hier is een prachtige lichtshow te zien waar we wel even stil van worden. Na de lichtshow lopen we voor het uitzicht nog even de heuvel op naar het museum, en dan blijkt dat we vanuit daar super goed het concert van Bruce Springsteen kunnen horen. Die kunnen we dus ook weer afvinken, check! Moe en voldaan gaan we terug naar het Arco hostel voor ons laatste nachtje.

Sanne en Suus