wit is de kleur van rijkdom.. - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Suus - WaarBenJij.nu wit is de kleur van rijkdom.. - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Suus - WaarBenJij.nu

wit is de kleur van rijkdom..

Door: suusduif

Blijf op de hoogte en volg Suus

01 Februari 2011 | Thailand, Chiang Rai

een paar dagen verder en alweer een hele hoop meegemaakt.

melkwitte benen en een hele rijke fantasie, ik snap nu hoe het in elkaar zit.
3 dagen in de jungle geweest, was een fantastische ervaring. geslapen bij 2 bergstammen. de eerste nacht bij de longnecks, van die vrouwen met ringen om de hals. ik was erg onder de indruk van dit "mode-item". wel voelde het vreemd om als toerist zo een dorp binnen te vallen. we werden erg vriendelijk ontvangen, en kregen lekker te eten. de stam komt oorspronkelijk uit birma, en is vanwege de oorlog ongeveer 15 jaar geleden gevlucht naar de jungle van thailand. ze zijn illegaal in thailand, maar worden gedoogd omdat de situatie in birma te slecht voor ze is. wel kreeg ik zelf het gevoel dat deze mensen enigsinds gebruikt worden als toeristische kermis. de keerzijde was wel dat de longnecks rond konden komen van de sjaaltjes die de toeristen daar van ze kopen. de volgende dag zijn we naar een olifanten dorp gegaan voor een ritje en bamboo-vlot varen op een rustige rivier. na de ontspanning volgte een ontzettend zware bergtocht. in de brandende zon stijl de berg op, ongelofeloos..;) ben nog nooit zo stuk gegaan op een berg. uiteindelijk wel een adembenemend uitzicht waar uiteraard alleen tessa foto's van heeft. ik heb trouwens wel een nieuwe fotocamera kunnen kopen,de andere is dus echt op schiphol al kapot gegaan.. na een rustpause op de kleine bergtop zijn we doorgelopen naar het dorp van de "blacktheeth" eenkleine bergstam waar de bewoners zwarte tanden hebben van het kauwen op een bepaalt soort bladeren. dat werkt voor die mensen net zo verslavend als roken. na een tweede nacht bezoeken we een waterval en gaan we wild water raften op de rivier waarvan ik de naam echt niet meer weet ;)

na 3 zware maar geweldige dagen terug in chiang mai met een enorme portie spierpijn en nog net zulke witte poten als 3 dagen ervoor..

vanuit chiang mai hebben we een busticket naar nan geboekt. volgens onze rough gide is dit een minder toeristisch dorp maar zeker de moeite waard. in de bus dus maar. na 6 uur rijden komen we aan in nan. aldaar worden wij als aapjes bekeken. mensen maken zelfs foto's van ons. we vinden een prima hostel en verkennen het centrum. bij een tentje eten we een hapje, erg lekker! dan volgt de nacht..

kak verhalen...

hehe, ik zal jullie de details besparen, maar nu weet ik wel hoe t is om echt ziek te zijn. uiteindelijk op advies van een man die we ontmoet hadden en die toevallig ook uit grunn'komt een recept gekregen voor goede antibiotica. met immodiun antibiotica en ors ben ik er na een dag wel bovenop gekomen, maar zo slap als een vaatdoek. de volgende dag dus nog maar even aansterken in nan en ja hoor tessa ook ziek.. gelukkig niet zo erg als ik, dat gun ik niemand. vandaag hebben we de bus naar Chiang Rai gepakt. soort half uit elkaar vallend blik, af en toe was ik bank dat we de berg op moesten duwen.. en die bankjes, die waren dus echt voor de thai gemaakt. ik paste er met ongeveer anderhalve bil op.. dat was een mooie spannende bochten en nog meer bochten tocht.

nu hebben we hier een prima hostel gevonden en inmiddels zijn we falco ook weer tegen gekomen, de wereld is klein..
erg handig dat ik nu even zn laptop kan gebruiken :P

nog een paar dingen:
pap/mam: de komende 2 dagen ben ik nog aan de antibiotica, jullie hoeven dus niet bang te zijn dat ik te veel thaise biertjes drink :)
thea: leeft jacob nog?
Emmy: leeft de pinda nog? mn groene kaart is bij thea binnen gekomen..
alle PANnetjes: drink er maar eentje op ons, ik mis jullie uiteraard ontzettend :P (maar denk dat ik het hier nog wel even vol hou..)

over een paar dagen gaan we weer verder. ons plan is om via de Mekong rivier naar Laos door te reizen.

en ja, ik vind het stiekum toch best leuk om verhaaltjes te schrijven voor jullie (had je niet verwacht he Miep) dus succes daar ik zal een zonnestraaltje voor jullie opvangen

• 02 Februari 2011 - 07:57

Joop:

Hé zus! Het is ook leuk om ze te lezen hoor!
    Balen dat je ziek bent geweest, maarja... that's backpacking life... Gelukkig wordt er ook aan de andere kant van de wereld goed voor je/ jullie gezorgd!
    Geweldig om al die (spontane) belevenissen te lezen, je zult zelf ook van de ene in de andere verbazing vallen, lijkt mij.
    Laos is geweldig! Als je ook maar een beetje de mogelijkheid hebt 'moet' je (o nee, je moet nu een paar maanden helemaal niets...) Luang Prabang bezoeken. Hebben jullie de reisgids van Laos bij je of moeten we je een paar lekkere suanas tippen?

ENJOY!

• 03 Februari 2011 - 14:05

Thea:

Suzii :)

Hehe die verhalen klinken goed op het ziek zijn na, was dat 'lekkere eten in dat leuke tentje' niet de boosdoener? :p
    Nouja je hebt het iig weer gehad en nog sportief bezig geweest ook! Volhouden met je benen, ze worden vanzelf een x bruin :)
    Jacob leeft nog, met dank aan Esther natuurlijk!

xxx

• 04 Februari 2011 - 00:08

Emmy:

he wat vervelend dat je ziek was... ja die antibioticakuur had je nog net niet in je medical kit ;) haha
    beetje vertrouwen he... de pinda staat lekker warm.
    Veel plezier nog
    x

• 04 Februari 2011 - 10:06

Miep:

He suus, alweer 2 pagina's met verhalen voor bij een biertje.....duurt het echt nog 42 dagen voor je weer terug bent? Dat wordt dan flink doordrinken wil je alles nog een keer vertellen :-P

Heb je van de longnecks een paar ringen meegekregen voor Hellen en Marit? of kom jij geringd terug? Je hebt toch wel een sjaaltje gekocht he?
    Suus even over die berg.......we hebben toch de hondsrug in de stad? Die fiets je toch echt helemaal op richting ons!
    Nog even over die vent uit Groningen....wat was er ook alweer met kerels die jij tegenkomt tijdens je reis en die uit Groningen komen? ;-)

De groetjes en tot snel weer, pffff duurt wel lang hoor!!!

• 04 Februari 2011 - 11:35

Jeroen:

He die suus.. ik zeg schijt vakantie;-)

Ga toch gewoon lekker werken in een grijs, koud en regenachtig nederland..

Nee lekker genieten, mooie verhalen en pas op je zelf. Kus jeroen, groet van Esthermarije en een lik van Mirza.

Moi, ps morgen surfen

• 04 Februari 2011 - 22:12

Jan:

Hoi Suus,

Wat kan jij leuk schrijven!! We genieten van je verslagen. O ja, wat de chinezen betreft: het is nu het jaar van het konijn, maar dat zal jullie wel niet ontgaan zijn. Nog veel vuurwerk meegemaakt?

• 06 Februari 2011 - 02:36

Stijn:

De Straffe Hendrik is bijna op, Suuske! Opschieten dus! ;) Oh en ik zal wat '10 verschillen' en sudoku's voor je bewaren.... :p

• 06 Februari 2011 - 14:26

Harma:

Suus! Supertrip! Tja, en schijt hoort erbij ;-) haha lang leve de ORS!! Have fun nog!!

• 07 Februari 2011 - 18:26

Jeanine:

Hoi meiden

Wat een verhalen zeg volgens mij hebben jullie het goed naar jullie zin.
    Maakte die mensen foto's van jullie of van die mooie hollandse melkflessen?

Meiden geniet er goed van

Jeanine