op de brommert..! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Suus - WaarBenJij.nu op de brommert..! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Suus - WaarBenJij.nu

op de brommert..!

Door: suusduif

Blijf op de hoogte en volg Suus

11 Februari 2011 | Laos, Vangviang

das snel alweer!
we zijn gister aangekomen in Vang
Vieng. na een lange rit in een mini-busje, welke het gros van de tijd niet harder ging dan 30kmh :S wel een super mooie route, tussen de bergen door. en Tes en ik mochten fijn voorin zitten. Lucky Basterds dat we zijn!

aangekomen in Vang Vieng zoeken we (nog steeds met zn drieen) een hostel. het is hier nog weer goedkoper dan goedkoop, onvoorstelbaar! we hebben inmiddels de fried spring rolls uitgevonden. in holland noemt men dit ook wel eens gewoon loempia.. lekker, lekker!
we besluiten een dagje te gaan toeren op een brommert, of eigenlijk skootert. dus 's morgens vroeg op.

ik heb ontzettend slecht geslapen. hier in Vang vieng vind men het leuk om overal in ieder eettentje of cafe "Friends" aan te zetten. met een beetje mazzel kun je 4 seizoenen tegelijk volgen. helaas staat het geluid overal zo enorm hard en hebben de buren van ons hostel ook een tv.. :( om 4 uur snachts stond dat ding nog te loeien naast ons kamertje. (en dat het zo goedkoop is heeft heir niets mee te maken, das overal..)

maar dus.. we hebben brommerts gehuurd. we hadden hier geen rijbewijs voor nodig. en konden er na enige uitleg gewoon op weg krossen! (idd, ik ben een van de zeldzame die nog nooit op een brommert had gereden.) denk dat er toch nog een verborgen talent in mij schuilt.. Super mooie omgeving hier. de wegen stonden op onze kaart aangegeven als: "dirt road" "bad dirt road" of gewoon "road". road was een asfaltweg met kuilen en bulten. dirt road zie je in nederland aleen in het bos of op de heide. en bad dirt road was geweldig! brommerts zijn voor luie mensen, of stoffige "bad dirt roads"! onderweg zijn we door verschillende bamboo-dorpjes gekrost, en hebben we een grot met blue lagoon (=heldere sloot) bezocht. de grot was fantastisch! geen paden, gewoon klimmen en klauteren met je zaklamp.
we rijden ten slotte nog een 10 km buiten het dorp om rijstvelden te kunnen fotograferen, en worden door de lokale kindertjes als erg intressant gezien. ze willen maar wat graag op de foto! super schattig! dan willen we terug rijden, en hoera, het zal niet zo zijn.. mijn brommert wil niet starten. brandstof heb ik nog genoeg, maar het lijkt alsof de accu het begeven heeft. blijkt er een zekeringetje doorgebrand te zijn. en helaas heb ik hier niet doorgaans een nieuwe in mn broekzak. hele stuk terug dus maar aan de brommert va Falco gehangen. zere vingers ervan :P gelukkig deed de brommert-boer niet moeilijk over de stukke brommert. en kreeg ik mijn paspoort gewoon netjes terug.

los van de omgeving vind ik Vang Vieng een verschrikkelijke plaats. er komen zo ontzettend veel toeristen, allemaal om te zuipen. je kan hier tubing doen, in een donut van de rivier dobberen en biertjes drinken.. nee helaas, daar heb ik echt geen zin in. Tes wil dit wel erg graag, en dat vind ik natuurlijk prima! morgen vertrek ik alvast naar Vientiane (de hoofdstad) en gaat tes in een donut dobberen. na morgen meeten we elkaar weer in ons hostel in Vientiane.

de tijd gaat ineens als een malle! ik ken inmiddels de lonely planet van laos beter dan mn eigen broekzak, en heb vandaag voor 4 euro een lonelyplanet van Cambodja gekocht. (en kreeg hier ook nog een fles water en 4 batterijen bij..!)

oww, en het eten is hier zo ontzettend leker! maar inmiddels is het toch ook wel fijn om smorgens te kunnen genieten van een cheese sandwich in plaats van rijst of noodles. en we zijn begonnen met het kweken van pigment, dus wie weet worden we nog wel een beetje bruin!

thea: zullen we boerenkool met worst eten als ik weer thuis ben? of witlof met ham en kaas?
zus: ik ben zo enorm benieuwd naar hoe groot je buik is.. kun je niet een fototje mailen ;)

  • 11 Februari 2011 - 20:11

    Joop:

    In de voetsporen van je broer en (toen nog maar net) extra zus!
    Laos is briljant, toch!
    Als je Vientiane een extra kansje geeft na de eerste kennismaking is het een heerlijke stad!
    Gaaf om te lezen dat jullie je weg zo lekker vinden! Veel plezier verder!

  • 12 Februari 2011 - 08:08

    Marian Duivenvoorden:

    wat kun je boeiend "vertellen"! en zo leuk te lezen dat je volop aan het genieten bent! ik verheug me al op het volgende verslag!

  • 12 Februari 2011 - 21:07

    Kirsten:

    Jeetje Suus, wat een verhalen! Had ik toch van tevoren niet verwacht dat je zo uitgebreid verslag zou doen ;)

    Wel superleuk om te lezen allemaal, en erg herkenbaar! Ben blij dat wij Vang Vieng links hebben laten liggen.
    Vientiane moet je inderdaad even doorheen prikken. Gaan jullie nog naar Pakse? De stad zelf is niet zo boeiend, maar omgeving wel (Bolaven plateau met watervallen en koffie/thee plantages is mooi!)

    Heel veel plezier met jullie belevenissen!!

  • 13 Februari 2011 - 09:53

    Mirjam:

    Hoi Suus! Heb het adres van mijn moeder gekregen. Flauw hoor dat je het niet aan ons allemaal gemaild hebt hoor! ;-) Super leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt! Veel plezier nog!

  • 17 Februari 2011 - 16:35

    Jeanine:

    Wat leuk dat je ons zo mee laat genieten van jullie reis.
    Had ik eigenlijk niet verwacht.
    Geniet er nog van

    Jeanine

  • 20 Februari 2011 - 21:38

    Thea:

    Boerenkool, yes!
    Ergens in maart gaan we een goeie pan maken denk ik zo (dus de lente moet nog maar ff wachten hier :p)

    hehe xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Suus

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 39972

Voorgaande reizen:

23 Januari 2018 - 12 Februari 2018

Indonesië, Sumatra

30 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Marokko, omdat het kan..!

14 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Afrika, omdat het kan..!

18 Augustus 2012 - 21 Augustus 2012

Tallinn, dat is dus Estland..!

15 Mei 2012 - 19 Mei 2012

Barcelona, omdat het kan..!

13 Januari 2012 - 08 Maart 2012

Indonesie, omdat het kan..!

19 Januari 2011 - 18 Maart 2011

Thailand, omdat het kan..!

Landen bezocht: